- The Life Of Emmha -

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Besked om operation av magsäcken

Av Emmha - 16 februari 2011 13:58


Doktorn som jag var och pratade med om magsäcksoperationen ringde idag och berättade att jag måste gå via överviktenheten i säter och det känns inte alls bra eftersom jag har varit där förut och nu måste jag gå igenom deras program igen känns inte alls kul heller.

Kollade  in  överviktenhetens hemsida där stod det:

"

Vi tvingas nu informera om rådande situation med långa väntetider till viktenheten Skönvikt.

Antalet remisser till enheten har blivit betydligt fler än vad vi kunnat förvänta oss, vilket resulterat i långa väntetider. I nuläget råder en stor obalans mellan remissinflödet och den bedömnings- och behandlingskapacitet enheten har. Vi har nu uppnått ett läge och en situation då det inte är möjigt att ange någon väntetid, eftersom det är ett flertal faktorer i framtiden som kan påverka denna utveckling.

Vi beklagar rådande situation, men kan också konstatera ett ett stort behov föreligger. Det är mot denna bakgrund som landstinget satsar mera resurser på vår verksamhet redan kommande år. Hur snabbt och lyckosamt resultatet av dessa förändrade förutsättningar blir är i nuläget svårt att förutspå. Vi lovar att göra vårt bästa.

Inkomna remisser behåller sin plats i kön."

ja ni ser de kan ta sin tid innan jag kommer dit:( nu ska jag försöka själv!!

//Emma


 
 
elinos

elinos

16 februari 2011 16:45

ja det var minst sagt beklagligt. men tänk att det finns de som nekas operation men du har ju åtminstonde din plats kvar bara att du får vänta lite längre.
mvh elinos

http://elinos.bloggplatsen.se/

Emmha

16 februari 2011 17:09

Det är inte säkert jag får min operation efter jag har gått den vägen heller...

 
Ida

Ida

16 februari 2011 18:01

du kan alltid begära att få åka till ett annat sjukhus om de har jättelånga väntetider dit du ska.. vårdgarantin säger 3 månader, prova att ringa något annat sjukhus å se vad du får för svar! kämpa på, oavsett om du väljer operation eller inte.. /Ida

http://krippy.bloggagratis.se

Emmha

16 februari 2011 18:11

Men jag måste gå via överviktenheten iaf så de tar iaf sin tid...

 
Anna

Anna

16 februari 2011 18:43

Tyvärr är köerna långa överallt. MEN man har rätt att söka fast det är många och efter 3 månader har man rätt att utnyttja vårdgarantin vilket innebär att du då har rätt att kostnadsfritt få opereras i ett annat län än det du bor i. Jag valde att vänta och det tog ca. 1½ år efter att min remiss skickades tills allt va klart.
Sök på google om vårdgarantin, det är värt att söka fast det är långa väntetider. Dom kan inte neka dig en remiss om du "uppfyller" kraven med BMI, flera egna försök osv.

http://www.mittlivminkamp.bloggplatsen.se

Emmha

16 februari 2011 20:32

Tack så mycket för ditt tips!

 
Annci

Annci

16 februari 2011 20:01

Jag säger som Ida, kolla upp om Vårdgarantin. För det finns något som heter "Egen remiss". Du skriver alltså din egen remiss... Ring dom i alla fall.

Lycka till!!

http://www.hultstrom.nu

Emmha

16 februari 2011 20:33

Det är kö överallt!

 
Helena

Helena

28 februari 2011 22:47

Hejsan. Du var in på min blogg idag och skrev någr rader.Nu gick jag in på din blogg och ser till min glädje att du verkar vara från Säter i Dalarnas kommun. Jag är uppväxt där! Fast idag bor jag i halmstad kommun. Jag har också hört via släkt i Säter om denna överviktsenhet och verkar vara väldigt svårt att få operationen där. Jag skulle precis som de andra här skrivit till dig söka i vårdgarantin. Det gjorde jag och från jag ringde dit till operation var endast 5 veckor. jag åkte hellre iväg 20 mil,bara jag fick den gjord än att vänta i flera år och bara må dåligt.
Jag fick komma till privat klinik Aleris i skåne,men de har på flera ställen i landet,och mitt landsting betalade hela kalaset eftersom de inte kunde ge mig garantin inom 90 dagar.
Hoppas allting är bra annars i min gamla stad/samhälle,hihi..Ska åka upp nu till påsken för att träffa släkten. Ha en trevlig kväll och ge inte upp,kram Helena

http://hea71.bloggplatsen.se

Emmha

2 mars 2011 11:02

Jag ska ringa runt men just nu har jag inte riktigt haft tid...

 
Annci

Annci

3 mars 2011 09:52

Emma,

Jag såg nu att du svarat att det är kö överallt. Det är inte sant!

Jag höll föredrag på "mitt" sjukhus den 7 feb. Då berättad de att de som var på det info-mötet skulle bli opade inom 5 veckor. Deras köer har aldrig varit kortare.

Men du kanske inte vill detta tillräckligt gärna, för då hade du förmodligen tagit reda på det?!

http://www.hultstrom.nu

Emmha

4 mars 2011 17:29

Jag tror de har skett ett missförstånd här... Jag pratar inte alls op i detta inlägg utan en överviktenhet som man måste gå via och den gäller inte vårdgarantin på.. så min remiss till op är inställd eftersom jag ska till överviktenheten först...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmha - 27 mars 2015 13:13

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9138024014"

Av Emmha - 9 februari 2014 15:45

Jag har börjat träna igen efter ett långt uppehåll och de känns faktiskt väldigt skönt att vara i gång igen :) Jag är mycket piggare och gladare när jag får/kan träna! egentligen så har jag träningsförbud fram tills idag men jag kände i tisdags att j...

Av Emmha - 6 februari 2014 11:42

Idag är det då  2 år sen jag gjorde min Gastric Bypass-operation. hjälp vad tiden går fort! Som jag skrev för ett år sen så är jag väldigt lycklig att fått möjligheten att göra denna OP. Det har gjort att jag fått en spark i baken och en hjälp att gå...

Av Emmha - 31 januari 2014 16:06

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emmha - 27 januari 2014 21:37

Detta gick ju inte så bra med att skriva varje dag men nu har jag  verkligen haft för jag har massa i skolan som är kaos och saker som ska lämnas in.   Kämpar med vikten har tänkt att minska ner på kolydrater som bröd, pasta, ris, potatis och brö...

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards