- The Life Of Emmha -

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Mina tankar inför besöket på torsdag!

Av Emmha - 18 november 2011 15:39

Det är ju inte långt kvar tills det är dags att träffa kirurgen och antagligen prata om när jag ska göra min operation och sånt. Jag har börjat tänka lite på hur det kommer att vara att gå dit och prata och hur jag kommer känna mig när jag går därifrån. Det som jag tänkte var att jag skulle skriva lite om hur jag tror jag kommer känna och på torsdag ska vi se hur mycket rätt och hur mycket jag känner mig själv..  okej då börjar jag...


onsdag kväll kommer jag har svårt att kunna somna, ligga och vara nervös och tänka mycket om vad som kommer hända, Torsdag morgon kommer jag antagligen vara som ett nervark inte kunna äta, dricka eller göra något alls bara titta på klockan hela tiden och tänka snart är det dags att gå så jag inte kommer försent.  på förmiddagen kommer jag typ bara prata om mitt besök dit och inte kunna vara tyst och antagligen gå på toa hela tiden, är jag inte på toa så tittar jag på klockan och tror att jag ska komma för sent. på lunch kommer jag inte kunna äta något för att jag är så nervös att jag inte kan varken äta eller sitta still antagligen kommer jag gå om kring eller hoppa om kring. När jag är påväg dit kommer jag antagligen var halvt förvirrad eftersom jag ska irra runt på lassarettet för att komma till rätt ställe. och när jag kommer där ifrån kommer jag vara som ett barn på julafton hur glad som helst men antagligen har jag massor av frågor och funderingar.


ja de här är min gissning hur jag kommer bete mig och vara på onsdag kväll och torsdag nu ska vi se hur mycket jag kommer har rätt men det får vi vänta på i 5-6 dagar;) Det som jag tänkte göra nu är att jag ska köpa en skrivbok där jag ska skriva ned mina funderingar och frågor som jag vill ställa till kirurgen på torsdag och skriva exakt hur jag känner och den ska  jag skriva i enda fram till jag ska göra operationen och kanske efter och såklart kommer jag skriva om det här också,,, Det är kul att se hur man tänkte och funderade innan och hur man tänker efter.  Låter det som en bra idé tycker ni?


shit vilket långt inlägg detta bli och det skulle kunna bli längre också men tror inte ni orkar läsa mer så jag skriver mer en annan dag!


KRAM

Emmha

 
 
Ingen bild

plingan

18 november 2011 18:06

Hej Emma!!
Åhh vad jag känner igen mig i dig!! Det var som att läsa om sig själv...jag uppför mig precis som du inför ett ett läkarbesök odyl..!!! Fniss..man tar ut all oro i förskott oftast helt i onödan, för efteråt kan man tycka att det var väll ingen fara, och man blir arg på sig själv som "fjantar" så in i bomben innan...
Så jag vet exakt hur du känner dig innan!! =)
En jättebra ide att skaffa en skrivbok och skriva upp allt du tänker och funderar på inför operationen och ha den som en dagbok och skriva vad du går igenom...man glömmer ju så lätt Hur det var egentligen....så det tycker jag absolut du ska göra.
Det ska bli såå roligt att få följa dig nu i din kamp mot kilona...men jag ser ju att du har gått ner i vikt redan ?? du har blivit smalare om kinderna...så detta kommer du att fixa Emma. jag tror stenhårt på dig..har en bror som gick ner 90 kg, och en faster som halverat sig efter en sådan operation..och känslan måste vara helt underbar...jag är ju själv rund och kämpar mot kilona jämt...och visst har tanken funnits..men jag e för glad i mat....jag tror inte jag skulle fixa det..
Men Du kommer att fixa detta. Lycka till nu..Kram Plingan

Emmha

18 november 2011 18:47

Tack så jätte mycket! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmha - 27 mars 2015 13:13

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9138024014"

Av Emmha - 9 februari 2014 15:45

Jag har börjat träna igen efter ett långt uppehåll och de känns faktiskt väldigt skönt att vara i gång igen :) Jag är mycket piggare och gladare när jag får/kan träna! egentligen så har jag träningsförbud fram tills idag men jag kände i tisdags att j...

Av Emmha - 6 februari 2014 11:42

Idag är det då  2 år sen jag gjorde min Gastric Bypass-operation. hjälp vad tiden går fort! Som jag skrev för ett år sen så är jag väldigt lycklig att fått möjligheten att göra denna OP. Det har gjort att jag fått en spark i baken och en hjälp att gå...

Av Emmha - 31 januari 2014 16:06

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emmha - 27 januari 2014 21:37

Detta gick ju inte så bra med att skriva varje dag men nu har jag  verkligen haft för jag har massa i skolan som är kaos och saker som ska lämnas in.   Kämpar med vikten har tänkt att minska ner på kolydrater som bröd, pasta, ris, potatis och brö...

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards