- The Life Of Emmha -

Alla inlägg under februari 2012

Av Emmha - 12 februari 2012 13:32

Efter några dagars fixande och trixande så är jag äntligen nöjd med utseendet på bloggen:D var länge sen jag var såhär nöjd:D 


så vad tycker ni om min blogg?=)

Av Emmha - 11 februari 2012 16:17

Jag tänkte mig göra mig en smoothie till kvällsmål idag och till den så ska man ha enligt kokboken sockerfri glass men min sambo var till stan och skulle handla förut och hittade ingen..

Finns det verkligen sockerfri glass? Är det någon som vet var det finns? skulle så gärna vilja ha något på helgen som är extra gott:)

Av Emmha - 11 februari 2012 13:02

Den 6 feb 12.30 så kom det två sjuksköterskor som sa att det var att åka ner till operationen. Fick lägga mig i sängen och åka ner till operationen, fick jag vänta en stund i väntrummet efter 20 min fick jag gå in till operationssalen andledning till att jag fick gå in var för att jag var tillräckligt frisk för att gå när jag kom dit så fick jag lägga mig på en brits som var väldigt hård men ändå skön.


Läkare, sjuksköterskorna förberedde de saker som de behövde för att kunna söva mig och operera mig. De pratade med mig och var trevliga efter var det dags att sövas, vilket jag tyckte var jobbigt eftersom jag inte tål att ha något fram för munnen så syrgasmasken var väldigt svår att få på mig.


Narkosläkaren fick hålla den några centimeter framför min mun så jag kunde andas in det i alla fall utan att ha den framför munnen efter en stund så blev allt svart och jag somnade innan jag somnade vet jag att klockan var halv två för jag kollade på klockan innan jag somnade.


När jag vaknade igen så var klockan fem och jag låg på uppvakningen. Jag fick gasmask men den slängde jag av mig hela tiden för jag fick panik till slut så kom en sköterska på att dom kunde sätta in slängen i stället som jag fick andas i genom så jag fick in i nästa och runt öronen (det är svårt att förklara). När jag vaknade var  jag jättetrött,  , yr och illamående och hade jätteont i magen och i halsen.

  

Det som jag har för mig att jag sa när jag vaknade var "Låt mig dö låt mig dö låt mig dö"  och jag minns att en sjuksköterska sa  "det är väl onödigt" sen börja jag skrika efter "Niklas". Efter ett tag lugnade jag ner mig och var inte yr men trött hade ont fortfarande, så jag sov en stund och var vaken en stund. Jag fick ligga på uppvakningen i 4 timmar innan jag fick åka upp till avd 15 igen och när jag kom upp så var klockan nio på kvällen och hade ont i magen och i halsen.


Ont i halsen hade jag för att jag hade fått en slang med kamera ner i halsen. På natten blev jag väckt flera gånger av sjuksköterskan som tog prover och lite annat på mig så jag sov inte så hårt och inte så mycket eftersom jag också hade ont i halsen och magen.


På morgonen den 7 feb så fick jag fortfarande ha dropp så jag fick näring men jag fick dricka vatten men tesked och börja vara upp och gå fast med en gåstol, Jag gick inte så mycket i början men sen började jag gå mer och mer under dagen. och på kvällen vågade jag mig till och med ut och gå i korridoren =)- 


Den 8 feb så fick jag börja äta mat mitt första mål var lite hallonyoghurt och vatten och mitt andra mål var sockerfri blåbärssoppa och näringsdryck. men näringsdryck mådde jag jätte illa av och ville spy av den men blåbärssoppan funkade:) På eftermiddagen fick jag äntligen åka hem. Det var skönt att komma hem.


Hoppas att du orkade läsa hela, har du frågor så är det bara och höra av sig;)


KRAM!

 

Av Emmha - 10 februari 2012 10:54

Nu är jag hemma ifrån lasarettet eller har väl varit hemma sen i onsdags eftermiddag men har inte orkat blogga riktigt men idag känner jag mig tillräckligt pigg och göra det. Mår bra men är trött och sen mitt i allt igår fick jag mensvärk och mens så nu vet jag hur det känns att vara nyopererad och ha mens det är inget jag skulle önska inte ens min fiende. Vet inte vad jag ska skriva mer just nu undrar ni något är det bara att fråga;) Jo jag håller på att skriva ihop en operationberättelse somKommer upp på bloggen i kväll eller någongång i helgen...KRAM

Av Emmha - 5 februari 2012 18:30

Nu befinner jag mig på lasarettet och är antagligen jättenervös och säkert gråter jag lite eftersom jag ska sova utan Niklas i natt vilket jag har väldigt svårt att göra men kommer nog inte sova så mycket för jag är nervös inför i morrn;) Hoppas att allt går bra i morrn:))


Får se när vi hörs igen skriver så fort jag kan;)

KRAM

Av Emmha - 5 februari 2012 12:17

Jag har ringt till kirurgmottagningen och fick prata med min kirurg och han trodde inte det skulle vara någon fara att jag är sned i ryggen och har lite ont men jag kunde få ont i ryggen efter men det skulle inte någon fara med operation att jag var det. Så idag läggs jag in på Falu lasarett och imorrn blir det operation:) wwiiiiiiiieeeeeee


KRAM

Av Emmha - 4 februari 2012 21:47

Gick vidare till Globen precis vad jag ville:D nu är jag lycklig

 

Av Emmha - 4 februari 2012 15:13

Idag är det 2 dagar kvar och jag känner mig bättre i ryggen men kan inte gå/stå för länge då blir jag trött i ryggen men tror nog de blir operation på måndag jag hoppas det iaf. Idag gör jag soppor tills jag kommer hem.

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards