- The Life Of Emmha -

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Det kan ju inte vara normalt eller?

Av Emmha - 24 april 2012 20:48

Problemet eller funderingen eller va fan de nu är men de jag funderar på är;


  • Att jag kan äta allt som jag kunde äta innan operationen och ibland lika mycket som innan operationen.
  • Äter 6-7 gånger om dagen och dricker 1,2 liter vatten men går inte ner iaf, jag vet att jag kan ha nått en platå men hur gör jag att få platå börja röra på sig igen???
  • Hur mycket ska man äta egentligen varje måltid, funderar på om jag äter för mycket?
sen så får jag ingen dumping alls de borde man väl få eller? Kan någon hjälpa mig med detta? Jag ska ringa till min dietest imorrn men ibland tar de lång tid innan hon ringer igen så ni kanske kan hjälpa mig lite snabbare:)
KRAM
 
 
Sanne

Sanne

24 april 2012 22:40

Tränar du nånting? Ibland krävs det bara att man gör en lite nförändring i kost eller träning för att få en platå att försvinna :)

http://www.minvilja.bloggplatsen.se

Emmha

25 april 2012 16:07

Jag försöker röra på mig och träna varje dag.

 
Emelie

Emelie

25 april 2012 00:49

Hej Emma!

Jag vet inte vad som är normalt när det gäller din vikt, men en sak vet jag: det är tufft att vara överviktig, för det är jag också. Men du har gjort en fantastisk viktresa, så klappa dig själv på axeln och var stolt!

http://www.emmisibirier.bloggagratis.se

 
F

F

25 april 2012 11:23

Om du har gjort Gastric Bypass eller vad det heter x Så ska man äta oftare än vanligt men små måltider Ngt sånt var det jag är ingen expert men aa :) Detta är första gången jag läser din blogg och har bara läst detta inlägg hitills så jag ursäktar mig om du inte gjort Gastric Bypass jag antog det bara utifrån din beskrivning :)

http://derasliv.bloggplatsen.se

Emmha

25 april 2012 16:05

Jo jag vet att man ska göra det... jo jag har gjort en GBP-operation ;)

 
Caroline

Caroline

25 april 2012 12:43

Hej Emma!Jag opererade mig samma dag som du på falu lassarett men jag gjorde en duodenal switch(eftersom jag är VÄLDIGT överviktig),låg heller inte på samma avdelning som du,utan på Avd.14..och jag kan precis som du äta ganska mycket,inte som innan,men en nästan hel vuxenportion och jag får heller ingen dumpning..Så du får gärna lägga ut svaret från Anette här på bloggen så jag också får veta:)

http://www.carolinewickman.blogg.se

Emmha

25 april 2012 16:04

Hej! gud vad kul att jag äntligen har hittat någon som op samma dag och på samma ställe som mig:) självklart lägger jag ut svaret så fort jag har fått något från henne:)

 
Ingen bild

petra, också gbp opad

25 april 2012 15:53

att man äter olika mycket för olika rätter är inte onormalt. det beror på hur mycket proteiner, fibrer osv som finns i maträtten, ett tips är att äta kokade grönsaker, de är väldigt mättande! efter op ska man helst inte äta mer än 2 dl, men de ökar eftersom åren. jag äter mellan 2-3 dl beroende på va det är och då är de snart två år sen jag opererade mig, är de makaroner så kan jag äta mer än när jag t.ex äter spaghetti eller ris, men tänk dig gärna för så du inte töjer ut allt igen så open har gått till spillo. för att kunna gå mer ännu mer om de är de du menar med "platå" så oroa dig inte, man får en kurva när man står still ett bra tag men senare rasar man igen :) jag har haft samma problem själv så förstår din känsla men du verkar inte direkt göra något fel, de är olika för alla! lycka till med allt!

Emmha

25 april 2012 16:10

Tack så hemskt mycket att du kommenterade detta och fick mig på bättre tankar jag förstår lite bättre nu vad som kan vara felet och vad som gör att jag äter så mycket:) Tack ännu en gång

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmha - 27 mars 2015 13:13

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9138024014"

Av Emmha - 9 februari 2014 15:45

Jag har börjat träna igen efter ett långt uppehåll och de känns faktiskt väldigt skönt att vara i gång igen :) Jag är mycket piggare och gladare när jag får/kan träna! egentligen så har jag träningsförbud fram tills idag men jag kände i tisdags att j...

Av Emmha - 6 februari 2014 11:42

Idag är det då  2 år sen jag gjorde min Gastric Bypass-operation. hjälp vad tiden går fort! Som jag skrev för ett år sen så är jag väldigt lycklig att fått möjligheten att göra denna OP. Det har gjort att jag fått en spark i baken och en hjälp att gå...

Av Emmha - 31 januari 2014 16:06

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emmha - 27 januari 2014 21:37

Detta gick ju inte så bra med att skriva varje dag men nu har jag  verkligen haft för jag har massa i skolan som är kaos och saker som ska lämnas in.   Kämpar med vikten har tänkt att minska ner på kolydrater som bröd, pasta, ris, potatis och brö...

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards