- The Life Of Emmha -

Direktlänk till inlägg 5 september 2012

Riktigt skumt

Av Emmha - 5 september 2012 11:26

Jag har testat det i flera veckor i små perioder men nu tycker jag det verkligen är skumt. Jag äter en macka och en kopp te till frukost men ibland vill jag äta något annat för att variera men äter jag till exempel gröt och tar en kopp te till frukost då klarar jag mig ifrån att få dumping men tar jag bara och äter gröt och inte en kopp te då kan ni räkna med att jag få dumping och ligger och sover inom 15 min. Jo för jag får ingen dumping där man spyr eller så utan jag får dumping med kallsvettningar, svimmfärdig, hjärtklappning och trötthet (och oftast somnar jag och sover 1-2 timmar) så jag måste alltså dricka te till frukost och helt bara te och macka för då slipper jag dumping helt och hållet men ibland äter jag faktiskt något annat för att inte bli så trött på macka och te men då dricker jag en kopp te till. Riktigt skumt är det iaf tycker. Någon annan som läser min blogg som upplevt detta som då är gbp-opererad
Alltså ?

Kram

 
 
Ingen bild

M

10 oktober 2012 15:12

Kan aldrig dricka till mat, då dumpar jag så jag blir medvetslös. Måste vänta 20 min efter jag ätit eller 10 min om det är före.
Gröt fixar jag öht inte.

Kan äta ganska lite av allt som ska vara nyttigt. Så här blir det en macka rostbröd till frukost när jag väl äter frukost.

Operationen gjorde inte att det blev mkt bättre för mig eftersom jag kan äta knappt nåt som sagt.
Skillnaden är att jag inte kan äta sött, grovt bröd, fullkorn öht, dricka vatten. Och sen är jag sjuk JÄMT! Förkylningar som håller i sig 6-8 veckor minst.
YAY! GBP gör dig frisk? *s*

Emmha

11 oktober 2012 10:46

Det är normalt att man inte ska kunna dricka till maten. Jag har blivit mycket friskare efter operationen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmha - 27 mars 2015 13:13

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9138024014"

Av Emmha - 9 februari 2014 15:45

Jag har börjat träna igen efter ett långt uppehåll och de känns faktiskt väldigt skönt att vara i gång igen :) Jag är mycket piggare och gladare när jag får/kan träna! egentligen så har jag träningsförbud fram tills idag men jag kände i tisdags att j...

Av Emmha - 6 februari 2014 11:42

Idag är det då  2 år sen jag gjorde min Gastric Bypass-operation. hjälp vad tiden går fort! Som jag skrev för ett år sen så är jag väldigt lycklig att fått möjligheten att göra denna OP. Det har gjort att jag fått en spark i baken och en hjälp att gå...

Av Emmha - 31 januari 2014 16:06

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emmha - 27 januari 2014 21:37

Detta gick ju inte så bra med att skriva varje dag men nu har jag  verkligen haft för jag har massa i skolan som är kaos och saker som ska lämnas in.   Kämpar med vikten har tänkt att minska ner på kolydrater som bröd, pasta, ris, potatis och brö...

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards