- The Life Of Emmha -

Alla inlägg den 29 september 2012

Av Emmha - 29 september 2012 16:14

Har inte skrivit så mycket på senaste tiden om min gastric bypass operation och tänkte att det var dags för det nu    


    Hälsan & Motion

 

     DÅ

  • Tyckte det var jobbigt att gå
  • Blev väldigt fort trött när jag sprang eller gick
  • Gick bara när jag verkligen var tvungen
  • Blev anfådd av att gå i trappor
  • Gick på gym men inte spec ofta
  • Var ofta sjuk
  • Ofta migrän

 

      NU

  • Kan rör mig mycket lättare
  • Blir inte trött så fort när jag går eller springer
  • Har vissa dagar ont i mina höfter och rygg att jag varken kan gå, stå eller ligga
  • Kan springa i trappor 
  • Rör på mig mer
  • Går mycket hellre än åker buss eller cykel
  • Total nobbar att gå på gym och har insett att de inte är min grej
  • tränar på nintendo wii 2-3 ggr i veckan
  • Försöker rör på mig i minst 30 min varje dag
  • Nästan aldrig sjuk
  • Ingen migrän
     Mat
       DÅ
  • Tyckte om de mesta och åt de mesta
  • åt inte regelbundet
  • Åt väldigt oynyttigt

      NU

  • Kan äta allt men kan få dumping ibland
  • Kan inte dricka kaffe bara om jag har is i så att de blir iskaffe
  • Har ganska svårt att dricka vatten men häller i lite citron eller fun light saft i så funkar det
  • Äta varann timme går bra 
  • äter 6-7 ggr om dagen
  • Äter lite bättre än för 1 år sen men kan bli bättre på det
 Skillnaden på mig idag och för ett år sen är stor tycker jag, jag är gladare nu och tycker om att rör på mig men tycker att de är jobbigt att jag har ont i höfterna och ryggen så att jag inte kan rör mig vissa dagar men rör på mig de dagar jag kan. Ska kanske även lägga till att det är 7 månader sen jag gjorde operationen om någon inte har förstått det;)
 
 

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards