- The Life Of Emmha -

Alla inlägg under januari 2013

Av Emmha - 11 januari 2013 21:47

Jag vet att några av mina läsare har gjort en GBP och kanske har ni svårt att komma på vad ni ska äta till mellanmål då kommer ett inlägg här med tips på bra mellanmål :) Det är även till er andra som inte gjort någon operation också har svårt att komma på mellanmål.


- Keso med t ex

blåbär, rivna morötter eller solrosfrön


- Kesella med

 t ex frysta hallon eller blåbär eller kokos


- tonfisk i vatten, rödlök & svartpeppar


- Kesella med smak Vanilj, citrus,  hallon.  (tyvärr mkt socker i, kan passa som något extra på helgen t ex)


- Skyr, isländsk youghurt (mycket protein)


- Smoothies (kan göras med lite bär och yoghurt bara enkelt och snabbt)


- Fruktsallad, hackade valnötter eller valfria nötter, toppa med en klick turkiskyoughurt eller med en klick naturell Kesella med lite kanel i


- Kanelknäcke (funkar som ersättning till kanelbulle eller kakor)


Hoppas att ni gillar mina tips! :)

Av Emmha - 11 januari 2013 12:08

Tänkte skriva lite igår men glömde helt bort de .. Va nog för att jag var så trött igår. Igår jobbade på ett av de bra förskolorna, där jag blir behandlad som en riktig fröken och inte en vikare som de behandlar hur de vill med. Är på samma dagis idag också. Igår efter jobbet tänkte jag åka och träna men va så trött och kunde knappt gå eftersom jag hade en sådan träningsvärk , jag ville gärna kunna gå ut sängen idag :P så de blev en promenad på 30 min. Bättre än ingen motion alls;) idag blir de en promenad också tror jag har iofs tränat genom att dra barn i pulka så behöver inte så lång promenad idag.. Men en liten blir de nog:) efter jobbet idag så blir de att ta sig ner till stab för att köpa nyttigt Fredagsmys och sen hämta mina efterlängtade böcker :). Nu ska jag vila en liten stund innan de blir att jobba i några timmar till!

KRAM

Av Emmha - 9 januari 2013 21:02

Idag efter jobbet så åkte jag till Friskis & svettis för att köra ett pass i deras gym och gud vad kul det var    körde 10 min på crosstrainen och sen körde jag lite andra maskiner också sammanlägt körde jag 40 min   imorgon kommer jag säkert ha träningsvärk men då vet jag iaf att jag har gjort någon nytta ...


Fick även en väska så nu har jag en ny gym-väska efter som min är borta här hemma! 

Lägger in lite bilder på väskan bland annat. ( vill ni ha dom i stor bild så är de bara att du klickar på dom)


       


KRAM

Av Emmha - 8 januari 2013 13:38

2013 kommer det året som allt kommer förändras för alltid. Mitt mål är att jag ska nå min målvikt för att jag ska de så ska jag äta rätt och träna minst 30 min varje dag utan att hitta undanflykter. Sen så kommer jag gifta mig med min älskling :) detta året kommer bli ett toppen år de känner jag på mig :)

Av Emmha - 7 januari 2013 19:11

Detta behöver du;

Färdig potatisgrätng

Kassler

Riven ost

Hackad lök

Grillkrydda

Vitlökspulver


Såhär gör du;

sätt ungen på 225 grader 

Ta  påsen med färdig potatisgratänge och häll upp den i en ungnsäkerform. Sktrimla kasslern och lägg i den i formen. blanda potatisgratängen och kasslern. krydda med vitlökpulver och grillkrydda. Lägg på hackad lök och sedan den rivna osten. sätt in den i ungen i cirka 20 min. Servera med valfria grönsaker.


  


Smaklig måltid!

Av Emmha - 7 januari 2013 15:15

Eftersom jag köpte ett gymkort tänkte jag även piffa upp mina träningkläder och av en slump så gick jag förbi Kappahl och såg där att de hade tag 3 betala för 2 på alla träningskläder så de var snygga också så de blev en ny tröja, ett par nya byxor och två par strumpor. sen gick jag till Stadium och hittade ett par skor till ett billigt rea-pris :D så nu är de bara å börja träna med mina fina nya kläder och skor :D


 

Av Emmha - 7 januari 2013 14:55

Då har jag gjort mina ärenden idag som jag skulle göra .. de ena ärendet lovade jag ju er att berätta.. Mitt ärende var att gå till friskis & svettis för att skaffa ett klipp-kort så jag kan gå dit när jag väl känner för de utan att känna mig tvingad att stå och betala något som jag inte kommer använda.. så nu ska jag gå till gymmet iaf MINST 1 gång i veckan och träna så jag når min målvikt någon gång! förhoppningsvis så kommer crosstraninen bli min bästa vän på gymmet   . och jag hoppas de andra maskinerna blir mina vänner också ;) men kommer nog mest satsa på crossen tror jag men vi fårt se.. På onsdag  blir mitt första pass på har jag tänkt mig. så från och med onsdag kommer de komma upp träningsdagbok igen.


Nu ska jag ha en slappkväll eller ska väl laga middag och plocka lite i disk men annars ska jag ta de lugnt tror jag.. Nu ska jag ta farväl av onyttigheter och börjar med nyttigheter för de har blivit för mycket onyttigheter nu ett tag! Till middag idag så kommer de blir kasslergratäng la Emma som kommer serveras med grönsaker. (recept kommer i ett annat inlägg).'


Föresten vad tycker ni om min nya header?



KRAM

Av Emmha - 6 januari 2013 21:57

Helgen har varit bra men ganska lugn och de har varit skönt att inte ha något spec att göra bara vara    Imorgon blir de att komma tillbaka till vardagen och då blir jobb mellan 09.15 och 13.15 ungefär sen blir de ner till stan för att fixa lite ärenden något av mina ärenden får ni kanske veta hur de gick imorgon     Förhoppningsvis kommer de leda till en färndring i mitt liv som leder till något bra men ni får veta mer imorgon.


Nu ska jag även bli bättre på att skriva här på bloggen för de har jag inte varit så bra på senaste tiden...

NU ska jag fortsätta att se på filmen innan de blir sängen. god natt på er min älskade läsare!


KRAM

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards