- The Life Of Emmha -

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Emmha - 6 februari 2013 18:24

Idag är det 1 år sen jag gjorde min Gastric Bypass-operation och Jag är så otroligt lycklig att jag fick möjligheten att göra denna OP. Jag har fått en möjlighet att få lite hjälp att gå ner i vikt. För 1 år sen så trodde jag att jag skulle klara att gå ner i vikt och idag vara i mål men nu har de inte blivit så, men jag hänger inte läpp för de utan jag är glad över de 35 kilona som jag gått ner på detta året.


Skillnaden på mig idag och för ett år sen är  bland annat att jag kan gå 2 km och längre utan att bli andfådd och behöva stanna och vila flera ggr när jag går, jag är gladare och piggare de finns massor av andra exempel också men vet inte om jag orkar skriva upp alla haha :P


Att äta varann till var tredje timme var mycket enklare än jag trodde att lära sig och som tur är så har jag inte haft så många dumpningar under året de var mest i början av operationen men nu mer så är det väldigt sällan som jag får det, kanske kan de vara för att jag har lärt mig att äta sakta och äta på rätt tider.


Det som kanske inte är så bra är att jag oftast inte har hunger- och mättnadskänslor men visst händer det att jag har dom också men de är ovanliga därför tycker jag att de är bra att jag har min ”matklocka” på min tfn som säger åt mig att äta och jag kan säga till när jag har ätit så påminner den mig efter 2 timmar igen.


Jag försöker att äta 2,5 dl men ibland kan de bli 3 dl men de är för att jag känner att jag inte är riktigt mätt eftersom jag är trött fortfarande. 


Nu ser jag fram emot och se vad som händer under detta år och se om jag klarar att gå ner resten av mina 35 kg vilket jag hoppas på att jag gör.


Har ni frågor så är de bara att höra av sig ;)


KRAM

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards