- The Life Of Emmha -

Alla inlägg under april 2013

Av Emmha - 16 april 2013 23:45

Har väl inte så mycket att skriva idag.. har mest varit hemma och försökt göra allt jag kan för att bli frisk. Jag var till stan och handlade lite mat de är väl de mest ansträngande jag har gjort idag eller jo jag köpte mig ett hopprep när jag var på stan idag så de har jag testat lite men bara lite för orkade inte mer..


Hoppas att jag mår lite bättre imorgon.. orkar inte, har inte någon lust att bli sjuk nu

ja va ska jag skriva mer? hmm ..


god natt får de bli


KRAM

Av Emmha - 15 april 2013 22:11

Idag tänkte jag skulle köra ett riktigt hårt pass på gymmet men när jag vaknade i morse så kände jag att jag hade ont i halsen och i öronen så vågade inte så de blev en promenad på 46 min 21 sec och 3.46 km, nu i kväll känner jag mig trött och hängig, hoppas jag inte blir värre till imorgon för känner inte alls för att bli sjuk nu :(

 

hm... har mest tittat på film och så idag .. iaf nu i kväll så har suttit och letat stipendium att söka så jag kan studera färdigt mitt gymnasie, har ju bara 3 ämenen klar men inget CSN på gymnaisenivå kvar så måste hitta ett sätt att bli klar men de var inte lätt så när jag mår bra igen och är ledig så ska jag till bibblan och se om de kan hjälpa mig.

 

Nu ska jag sova och hoppas att jag känner mig frisk imrogon så jag kan gå till gymmet snart för de var ett tag sen jag var där ju :)

 

 

KRAM

Av Emmha - 14 april 2013 22:54

Idag så har jag mest kört träning först blev de en 1,52 km på 20 min med älskling sen körde jag 37 min cardio på wii:et och sen blev de en cykeltur på 8 km på 35 min så tackvare att jag körde stenhårt idag så klarade jag min 360 min denna veckan :D


 


Känns skönt att äntligen klara min utmaningen så nu hoppas jag att jag klarar den resten av veckorna också..


Det var skönt att kunna cykla utan is på cykelvägarna men gruset var jobbigt...

ja va har jag gjort mer idag?


hm.. jag har fått en dumpng delux av jordgubbar fick även en allergisk reaktion av dom också så färsäka jordgubbar är inte min grej ;)


nä  måste jag sova ! skriver mer imorgon! god natt!


KRAM

Av Emmha - 13 april 2013 23:45

idag har de varit en sådan dag som jag har fått mycket gjort trots att jag sova ganska länge. Efter frukost så åkte jag och N till stan för att handla lördagsmys, sen när vi kom hem så gick jag ut till vårt "kalla rum" de heter så för att de är kallt där för att vi använder de mest som förråd, de behövedes städas och rensas där så de gjorde jag så nu har vi en stor släng hög i garaget som vi ska slänga på sopptippen nästa gång vi  har bil :). När jag var klar där så tog jag fram dammsugaren och dammsög hela huset, jobbigt var att dammsuga vår heltäckningsmatta att damsuga den är att köra ett pass på gymmet så när jag hade damsugit den så var jag helt sut så vilade ett tag  efter de så damsög jag klart resten och plockade i och ur diskmaskinen och körde en ny.


Sen lagade jag även middag fish and chips blev de fast chips var de inte  de var mer potatiskroketter men men typ de iaf :P till de gjorde jag en egen remouldsås (stavning?) av lite gurka som jag la in i salt och vitvinsvinäger i 10 min, lätt creme frachie, lätt majonäs ,salt, peppar och curry de blev faktiskt riktigt god :)


Sen nu i kväll har vi haft de mysigt och sett på tv å ätit vattenmelon, jordgubbar, vindruvor, lite lördagsgodis och varm rökt lax :)


Träningen orkade jag inte tänka på idag men lite träning har jag ju fått iaf eftersom jag har damsugit, sprungit fram och tillbaka til garaget men i morgon får de bli bättre med träningen ;)


Ska strax gå och sova men innan de ska jag ta och tömma diskmaskinen så slipper jag göra de imorgon


KRAM

Av Emmha - 12 april 2013 23:01

Idag har jag inte gjort så mycket att göra faktiskt, har haft jobbig dag med dumping idag också tyvärr men vissa dagar har jag de och då är de bara att leva med de när de händer ;) för jag har ju inte dumping annars liksom... Så idag har jag sovit, suttit på toa mest ha ha men en stund idag lyckades jag iaf kunna åka till stan och var där en stund och tittade lite och tog en liten promenad sen så har jag kört aerobicpass idag igen men såklart fick jag dumping av vattnet när jag tränade så fick av bryta den tyvärr så jag ska göra mer träning imorgon eftersom jag missade en del idag. Jag hoppas jag slipper dumping imorgon! Idag kom äntligen vår älskade katt hem igen efter att han har bott hos sin "mamma" i några veckor känns faktiskt skönt att han är hemma igen :) Nu ska jag se klart på Star wars innan de blir att sova för natten!

KRAM

Av Emmha - 11 april 2013 23:00

Idag fick jag äntligen jobba kanske inte i så många timmar men de gör mig ingeting jag är bara glad när jag får jobba ! :) Kom till jobbet lite tidigt så tog en lite promenad som blec 1 km och sen när jag slutade så bestämde jag mig för att jag skulle gå hem så de gjorde jag å så de blev 4 km:s promenad hem så sammanlagt har jag gått 5 km och de känns bra :)


Sen jag kom ifrån jobbet så har jag fått dumping av allt jag ätit och druckit, fick värsta magsmärtorna  , trodde ärligt talat jag skulle dö ett tag men jag sov 2 timmar första gången jag fick dom idag sen så har jag försökt att hålla mig vaken och stå ut men smärtorna vilket var väldigt svårt :/


Ska snart ta och sova å hoppas jag mår bättre imorgon!


KRAM

Av Emmha - 10 april 2013 21:51

Idag har jag gjort ärenden och plockat här hemma. Sen så har jag kört ett 50 min intensivt aerobicspass på mitt nintendo wii men sen har jag kört en kort promenad så  de har blivit cirka 63 min träning idag och de känns bra! faktiskt. 

 

Just nu ser jag på programet "helt sjukt" idag pratar de dieter och jag känner igen mig mycket i det de pratar om, kan lägga ut länken när de har lagt ut programmet sen så kan ni titta på de ;)

 

Nu ska jag vänta på att N ska komma hem så jag kan umgås med honom innan de blir att sova

 

KRAM

Av Emmha - 9 april 2013 21:25

Idag har jag mest städat här hemma men jag hunnit med träning också idag blir de lite dans på wii och lite träning på gymbollen annars har de inte hänt så mycket roligt... KRAM

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards