- The Life Of Emmha -

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Emmha - 26 juni 2013 23:10

Nu är vi i Vigo efter att åkt tåg hela dagen. Det ska bli skönt att slippa åka någonstans. I natt så vakande jag av att min överläpp kändes svullen och blev rädd över vad de kunde vara. När jag vaknade i morse igen så var den ännu mer svullen än på natten och antagligen så var det något i kudden eller jag något ätit som gjort att jag blev så. Men nu börjar svullnaden gå ner tack och lov! Hoppas de försvinner till imorgon :)

Av Emmha - 25 juni 2013 22:37

Har inte så mkt att skriva om Iun eftersom jag bara gått från stationen till hotellet så har inte sett så mkt men de jag har sett ser bra ut ... Kram

Av Emmha - 25 juni 2013 22:09

Det var länge sen jag skrev något om min viktnedgång, men de är så jag inte haft något att skriva om det, nu tänkte jag att jag ska göra ett mitt i alla inlägg om olika städer som jag besöker på min Europaresa med tåg som jag är ute på nu.

Jag börjat äta för mycket sötsaker som godis, kakor och chips på denna resa, gjorde nog de redan hemma men har insett hur mycket jag äter och sett hur jag börjar komma tillbaka till min hetsätning av sötsaker som jag hade innan operationen. Eftersom jag typ aldrig får dumping så är de väldigt enkelt att falla tillbaka till mina gamla vanor, visst händer det att jag får dumping när jag äter men dom är väldigt ovanliga. Jag kan ha de flera gånger samma dag medan en annan dag har jag inga alls, de kan gå veckor innan jag har några igen och ibland har jag dom flera dagar i rad.

När jag satt på tåget mellan Luxemburg och Paris idag, så bestämde jag mig att ta ett sötsaksförbud. Bara så länge att jag inte måste äta t ex om vi inte hittar något annat att äta än chips då måste jag väl äta men ska försöka att köpa casewnötter och ha med mig i väskan som jag kan äta när jag blir hungrig.
Ska försöka hålla mig bort från godis, chips och sånt så mycket som möjligt. Jag hoppas jag klarar det så jag kan fortsätta när jag kommer att avstå från sötsaker, det skulle vara så skönt att slippa och inte äta sötsaker i stället för att äta något vettigt till mellanmål.

Jag förstår inte hur jag tänker när jag äter t ex kakor till mellanmål i stället för att äta t ex keso med avokado och ägg men det kan ha något med att göra med mitt sockerberoende som jag har.

Jag är nyfiken på om jag har gått ner i vikt eller ej när jag kommer hem. När vi var i Düsseldorf så hade vi en våg på hotellrummet som jag tänkte väga mig på men på morgonen så glömde jag helt bort det.

Men jag får vänta 25 dagar innan jag får veta om de nu inte kommer finnas en våg på någon av hotellen som vi har kvar att bo på men de är jag nästan säker att de inte gör men jag vill helst väga mig på min egen våg hemma också.

Oj vilket långt inlägg! Hoppas ni orkat läsa allt :) KRAM

Av Emmha - 24 juni 2013 20:49

Efter några tågförseningar och annat krångel så kom vi hit vid två tror jag och då gick vi till hotellet  och checkade in sen gick vi bort till vår lägenhet som vi bor i i natt :) de är en tvåvånnings lägenhet jättefint :) Jag känner mig lite sjuk idag och har mest tillbringat eftermiddagen i sängen och här inne men Niklas drog med mig till affären så vi kunde köpa något och äta som vi värmde här inne sen så har Niklas varit ute på stan själv och tittat, vilket är tråkigt att jag har blvit sjuk just i natt och idag när vi kommer till luxemburg som jag aldrig har varit i och undrat hur de ser ut men men jag får se på Niklas bilder helt enkelt!

Niklkas var ute för ett tag sen och kom in och sa " Nu minns jag hur efterblivet Luxemburg är när affärerna stänger klockan 18 då stänger ALLA affärer till och med mataffärerna och restaurangerna (de stänger vid 15 utom mcdonalds och turstrestauranger)"

Så jag är lite glad att jag är sjuk idag...  Nu ska jag snart skype:a med mamma & pappa sen ska jag nog inte göra så mkt mer.. Imorgon åker vi till Spanien vida Paris :) Snart kan jag bada :D

Av Emmha - 23 juni 2013 22:00

Vi är just nu Bonn och här har vi mest kollat in stan och kollat på alla affärer som är stängda eftersom de är söndag så är inte så mycket öppet. hmm ... Jag vet inte vad jag ska skriva mer faktiskt för de finns inte så mkt att skriva mer...

Imorgon blir de att åka till Luxemburg

Av Emmha - 22 juni 2013 22:49

Imorse åkte vi ifrån Düsseldorf för att åka till Wuppertal för att åka en slags lin-bana men tyvärr (eller jag är glad över det) så var de banarhete på hela banan så de bara att åka därifrån igen men vi höll på att inte komma därifrån för tåget vi skulle ta var överfullt så vi gick och tog lunch men hittade ingen öppen restaurang så vi fick äta kycklingkebab med pommes så de var ingen nyttig lunch men iaf efter det så gick vi tillbaka till stationen och väntade på ett annat tåg och denna gång hade vi bokat en platsbiljett så vi visste att vi skulle komma med och de gjorde vi så nu var vi påväg till slutdestinationen för denna dag som var Köln.

Till Köln kom vi vid cirka klockan 14.00 men vi fick inte något hotellrum ännu så vi lämnade in väskorna på hotellet och begav oss ut för att kolla in Köln, är man i Köln ska man kolla in den stora kyrkan vid järnvägsstationen och de har vi gjort flerá gånger idag nu på kvällen var vi även inne i den och det var riktigt coolt :) vi har även varit och kollat in floden, jag gillade att sitta vid floden och titta. Sen har vi nog sett på massor av andra saker men jag minns inte riktigt vad de är.

Hör i Köln var de en demonstration om taksim torget i Istanbul och de var säkert flera hundra människor som var med vi hamnade mitt i det. I Köln spelar även bon jovi så de mycket folk på hotellet och i hela Köln. På vårt hotell så finns en luftkonditionering som inte riktigt funkar som den ska så vi har just nu 26 grader varmt inne i rummet och ute är det 19 grader så de är lite varmt här inne :( & hotellet kan inte göra något åt det heller... Tur att vi ska bara bo här i natt. Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer så detta får bli de sista för idag jag skriver.

Av Emmha - 21 juni 2013 19:52

Vi lämande Hannover Cirka klockan 10.00 för att först åka till Kassel där vi skulle ha vårt första tågbyte men innan tåget hann vi äta lunch, dock ingen så nyttig lunch för de blev på Mcdonalds, jag åt 2 chesseburgare och Niklas en Big Mac Efter de så gick vi och tog tåget till vårt sista tågbytesställe som var Hagen. Vi kom fram till Düsseldorf vid fyra och då gick vi till vårt hotell som är ett japanskthotell och de är väldigt trevligt hotell.Hela området vid hotellet är som att man skulle vara i Japan för typ allt står på Japanska :)

När vi hade lämnat sakerna på rummet så gick vi ut ganska direkt för att leta efter något att äta men de mesta var stängt men vi hittade tills slut en kina restaurang där vi åt middag, jag åt stekta nudlar med kyckling och N åt Nudelsoppa. Vi gick sen in till centrala Düsseldorf och kollade lite på staden, Vi letade efter en matäffar som vi lyckades hitta till slut där köpte vi lite saker att äta i kväll men även ha på tåget ifall man blir hungrig någongång :)

Nu ska vi vila på rummet efter att vi har gått över 13tusen steg idag så är jag iaf lite trött i fötter och benen ;)