- The Life Of Emmha -

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Fundering

Av Emmha - 28 december 2011 16:29

Jag har lite funderingar kring min operation. Eftersom jag aldrig har sövt ner så funderar jag mycket kring när jag ska sövas ner och när jag vaknar igen hur jag kommer vara då.  Sen har jag lite andra funderingar men det tar jag sen när jag kommer hem ifrån Malta

 
 
Helena

Helena

29 december 2011 16:39

Hejsan. Hittade in här och ser att du ska nu få göra en Gastric bypass som jag har gjort. Gå in på min blogg och där kanske du kan få lite tips och råd.
Jag var också rädd för sövningen,hur jag skulle må över huvudtaget då jag aldrig blivit sövd förut.
Det en jobbig operation men värd allting för mig och jag önskar dig lycka till i massor:)
Hoppas du haft en underbar semester
Jag har nyss kommit hem från min semester..från just dalarna..hihi..Kommer därifrån:) men fann kärleken på kusten
kramen

http://hea71.bloggplatsen.se

Emmha

30 december 2011 21:29

Jag ska gå in på din blogg och läsa den:) Jag hoppas allt går bra för mig. KRam

 
Ullissa

Ullissa

29 december 2011 17:03

Hejsan! Tar en liten titt på din blogg å ser att du skall göra en gbp! Kul jag gjorde min i Juni-11.
Ang sövning så känner man sig som att man inte vill vakna tycker jag! Att det är svårt att vakna som om man är i ett frömstadie fast man är vaken! Lite svårt att förklara. Men det kommer att gå toppen tror jag. Du kommer känna dig lite konstig innan narkosen helt går ur. Men det går över det kan jag lova! Innan du skall sövas så får du massa medecin så du får en billig fylla man e lite groggy! Sen så kännse det som om att du blunar å sen sekunden senare så minns du inget mer inna du vaknar igen! Som en minneslucka!
Allt kommer att gå toppen!
Kommer att följa din resa!
Kramisar Ullissa!

http://ullissa.bloggplatsen.se

Emmha

30 december 2011 21:27

Vad kul att du kommer följa min resa=) Jag hoppas att allt kommer att bli toppen.

 
Liljekonvaljen

Liljekonvaljen

29 december 2011 17:32

Jag har gjort en gbp och för min del var det lätt att sövas ner, jag var lugn och tog djupa andetag trots att jag var jättenervös. Och sen var man vaken. Och när du vaknar ska du inte vara rädd för att säga att du mår illa och att du har ont för då får du smärtstillande. Jag hade luftgasgrimman på mig så fort jag var i rummet och låg i sängen, den gjorde att jag inte mådde så illa. Sen var jag uppe och gick mycket, jag sporrade mig själv att vilja vara den som gick mest och det gjorde också att jag snabbare blev av med narkosen ur systemet.

Lycka Till !!

http://liljekonvaljen.bloggplatsen.se

Emmha

30 december 2011 21:25

Tack så mycket för dina tips!=)

 
My

My

29 december 2011 20:53

jag gjorde min gastric bypass operation den 14 dec nu, du kommer inte ångra dig! Jag började på flytande kost den 18 november och har från då tills förra torsdagen tappat exakt 15 kg, 11 kg till operations dagen och 4 kg på en vecka efter op. Bara kämpa, det är verkligen en investering på sitt liv!

http://www.holdurheadhigh.bloggplatsen.se

Emmha

30 december 2011 21:23

Jag hoppas också att jag kommer känna ¨så;)

 
pettan

pettan

30 december 2011 09:34

du behöver inte svara om du inte vill men varför ska du opereras?

http://pettan.bloggplatsen.se

Emmha

30 december 2011 21:22

Eftersom jag är överviktig och inte kan gå ner i vikt själv så jag operera magsäcken alltså göra en gastric bypass operation

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmha - 27 mars 2015 13:13

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9138024014"

Av Emmha - 9 februari 2014 15:45

Jag har börjat träna igen efter ett långt uppehåll och de känns faktiskt väldigt skönt att vara i gång igen :) Jag är mycket piggare och gladare när jag får/kan träna! egentligen så har jag träningsförbud fram tills idag men jag kände i tisdags att j...

Av Emmha - 6 februari 2014 11:42

Idag är det då  2 år sen jag gjorde min Gastric Bypass-operation. hjälp vad tiden går fort! Som jag skrev för ett år sen så är jag väldigt lycklig att fått möjligheten att göra denna OP. Det har gjort att jag fått en spark i baken och en hjälp att gå...

Av Emmha - 31 januari 2014 16:06

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emmha - 27 januari 2014 21:37

Detta gick ju inte så bra med att skriva varje dag men nu har jag  verkligen haft för jag har massa i skolan som är kaos och saker som ska lämnas in.   Kämpar med vikten har tänkt att minska ner på kolydrater som bröd, pasta, ris, potatis och brö...

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards