- The Life Of Emmha -

Alla inlägg under oktober 2012

Av Emmha - 30 oktober 2012 16:33

innan operationen så tänkte jag att " jag kommer ju skriva varje dag om vad som händer och hur jag mår med mitt nya liv" men nu när jag har mitt nya liv och har gjort operationen så känns de inte alls så. Jag vet riktigt inte vad jag ska skriva om. Ni som också gjort en gastric bypass och har en egen blogg, va skriver ni om för något när de handlar om GBPn ? Vill så gärna ha tips.


Men iaf så ska jag försöka klura ut vad kan tänkas skriva i detta inlägg om min resa sen jag gjorde GBPn. För jag vill så gärna skriva om det... attans att de ska va så svårt :/  nä nu @*.%& ska jag försöka mig på de...


Dagarna rullar på som vanligt jag försöker att drica 1.5 liter vätska vilket är svårt vissa dag t ex de dagar jag jobbar men jag försöker iaf få i mig 0.5 liter dom dagarna.. De 6-7 målen jag äter funkar väl också bra, de dagar jag jobbar så blir de lite längre mellan målen än 2-3 timmar men jag äter iaf 6-7 mål om dagen. Ja motionen funkar väl sådär med, skulle vilja att de funkade bättre men jag gör så gått jag kan med att motionera mer kan man inte göra ellerhur ;)


ja nu kommer jag inte på mer vad jag kan skriva... MEN jag vill ha tips på olika saker (se nedan) och har en liten fråga som jag vill ha svar på också :P LOOK down to read it ;)


Som ni kanske förstod i texten här ovan så har jag svårt att motionera och skulle göra vilja ha lite tips på hur jag kan motionera utan att skaffa ett gymkort för de har jag redan testat och de funkar inte... Skulle även vilja ha tips på lite nyttigare mellanmål, kvällsmål, luncher/middagar för de är inte alltid så nyttiga tyvärr...


Vill ha tips på;

- Motion

- nyttig mat till både lunch/middag och mellanmål/kvällsmål

- Vad jag kan skriva om i bloggen när de gäller min GBP :)

 

FRÅGAn:

- Vad skriver du om när de gäller din GBP? (denna fråga har kanske ihop med tipset men skrev de iaf haha)

 

Hoppas ni kan hjälpa mig med dessa tips och svara på min fråga :)

 

KRAM



Av Emmha - 29 oktober 2012 22:15

Måndag igen. Idag så har det snöat ännu mer och jag va till skolan idag och fick inte så trevliga besked men hoppas de löser sig imorrn eller inom en snar framtid .. Idag har jag även köpt ett par nya vinterskor och dom tänker jag imorgon för idag frös jag och blev plaskblöt i mina gympadojjor. Nu ska jag ta och sova! Imorgon ska jag skriva ett inlägg om min gbp eller hur de och lite sånt ;) KRAM

Av Emmha - 27 oktober 2012 16:02

Har suttit och försökt lärt mig hur man klipper bort bakgrunder i bilder tror jag har lärt mig lite nu och jag passade även på att göra en ny header ... tycks om den då?  ja va har jag gjort sen jag skrev sist? hmm.. igår var jag i skolan och hade skapande i skolan jag målade en dalahäst rosa och sen ska de på lite mönster som jag har gjort själv. Ja och igår hade jag & älskling fredagsmys med fisk, blinier, räkor och mycket annat gott. Idag blir de lördagsmys med lax, kräfor och lite annat mumsigt och på tvn blir att se på säsongsprämiären av "så mycket bättre" hoppas de är lika bra som de brukar vara. Nu  ska jag nog ta och vika tvätten och möblera om lite i huset tror jag... 


KRAM

Av Emmha - 26 oktober 2012 14:45

här kommer de utlovade klippen på snön...
 
 

Av Emmha - 26 oktober 2012 08:02

Ja igår kom årets första Snö.. (Lägger in film klipp från igår när de snöar men lyckas inte nu) Lite tidigt kanske men inget som jag kan bestämma över fast gillar det de gör jag inte . Igår jobbade jag även, fick cykla dit eller jag gick halva vägen för de va något fel på min cykel... Idag blir de skola och sen i kväll blir Fredagsmys i soffan med älskling :) nu ska jag dricka upp mitt te och klä på mig så jag inte missar bussen

Kram

Av Emmha - 24 oktober 2012 11:53

Idag så var äntligen dags för mitt 6 mån besök hos skönvikt (som borde heta 8 månbesök). Läkaren tittade på mina prover och de såg jättebra ut vilket var väldigt skönt eftersom jag trodde jag skulle få äta järntabletter men icke :) sen fick jag säga för och nackdelar med min operation och sen vägde han mig och kollade längden jag har blivit 2 mm längre haha alltid något! Nu sitter jag och väntar på bussen som är sen. Hoppas jag hinner med bussen inne i Säter för jag vill hem!
Kram

..

Av Emmha - 23 oktober 2012 20:01

Tänk vad man kan bli besviken av en liten sak. Har gråtit i omgångar i dag :(

Av Emmha - 21 oktober 2012 21:03

Hade ett väldigt bra och inlägg som jag skulle skriva men när jag gick till datorn för att skriva det så glömde jag bort det :( så vi får hoppas jag kommer på det snart;)

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards