- The Life Of Emmha -

Alla inlägg under juni 2013

Av Emmha - 30 juni 2013 22:21

Idag har vi åkt till Ferrol, den sista staden i Galicien, imorgon kommer vi in i något annan del av spanien minns dock inte vad de var :P ska kolla upp de till imorgon ;)


Ferrol verkar vara en trevlig stad men har väldigt många affärer/restauranger som har stängt för all framtid. Har inte sett så många tomma lokaler i någon av alla städer vi besökt i Spanien dessa veckor.  Tyvärr så har jag inte sett annat än stängda affärer idag eftersom de är söndag så har de varit svårt att hitta något att äta men vi hittade tills slut både till lunch och middag ;) till middag blev de kinamat som inte var så god men väldigt billig och lunchen blev pizza som inte var nyttigt men gott efter gott och letat i 1 timme :D


KRAM

Av Emmha - 30 juni 2013 21:45

Här kan ni se Niklas och mina bilder under vår resa i  bland annat Spanien...



mina bilder över Spanien, luxemburg och frankrike; https://www.facebook.com/Emmhhhaaa/media_set?set=a.10152039095144498.1073741840.768859497&type=1


Niklas bilder över Spanien;

https://www.facebook.com/niklas.henriksson/media_set?set=a.10151524533745897.1073741838.578710896&type=3

Av Emmha - 29 juni 2013 21:45

Idag har vi kollat på staden och sen var de tänkt att vi skulle bada i havet men det blåste lite för mkt så för mig blev de skumbad i badkaret och de var skönt de med ;) hmm ja vad har vi gjort mer minns inte just nu hmmm...


A Coruna är en väldigt trevlig stad men jag känner att de räcker med 1.5 halvdag för att få en uppfattning om staden och så men gillar man bada så kan man ju vara här lite längre ;)

Av Emmha - 28 juni 2013 21:30

Idag Kom vi till A Coruna som ligger vid havet och staden verkar trevlig men väldigt stor. Jag har väl sett en del idag men imorgon ska vi se lite mer men tror jag sett de mesta idag eftersom vi åkte  buss från stationen och trodde vi skulle komma till hotellet men de gjorde vi inte utan vi fick gå en bit innan vi kom dit men de gjorde inget för de var fint väder ;)


Hotellet ligger vid havet och vi har stranden på andra sidan gatan och de känns faktiskt bra om jag nu vill gå och bada  men de tror jag ska göra imorgon. Från vårt fönster ser vi havet och de är faktiskt lite mysigt att se de tycker jag.


Nu ska jag se lite på tv innan de blir att sova!

KRAM

Av Emmha - 28 juni 2013 08:59

Jag glömde helt bort att skriva ett inlägg igår... Men idag har vi inte åkt någonstans utan varit kvar här och kollat på stan, de var skönt tycker jag. Kan väl säga att staden har väldigt många backar vilket kan göra de lite svårt att gå i men det finns buss och åka för den som inte vill gå upp och ner för alla bakarna. Jag gillar denna del av Spanien som ligger i Galicien allt känns lugnare och folket är hjälpsamma och trevligare än i t ex Baskien. Nu måste jag gå och äta frukost så vi kommer i väg till A Coruna. Vi hörs i kväll! KRAM

Av Emmha - 26 juni 2013 23:10

Nu är vi i Vigo efter att åkt tåg hela dagen. Det ska bli skönt att slippa åka någonstans. I natt så vakande jag av att min överläpp kändes svullen och blev rädd över vad de kunde vara. När jag vaknade i morse igen så var den ännu mer svullen än på natten och antagligen så var det något i kudden eller jag något ätit som gjort att jag blev så. Men nu börjar svullnaden gå ner tack och lov! Hoppas de försvinner till imorgon :)

Av Emmha - 25 juni 2013 22:37

Har inte så mkt att skriva om Iun eftersom jag bara gått från stationen till hotellet så har inte sett så mkt men de jag har sett ser bra ut ... Kram

Av Emmha - 25 juni 2013 22:09

Det var länge sen jag skrev något om min viktnedgång, men de är så jag inte haft något att skriva om det, nu tänkte jag att jag ska göra ett mitt i alla inlägg om olika städer som jag besöker på min Europaresa med tåg som jag är ute på nu.

Jag börjat äta för mycket sötsaker som godis, kakor och chips på denna resa, gjorde nog de redan hemma men har insett hur mycket jag äter och sett hur jag börjar komma tillbaka till min hetsätning av sötsaker som jag hade innan operationen. Eftersom jag typ aldrig får dumping så är de väldigt enkelt att falla tillbaka till mina gamla vanor, visst händer det att jag får dumping när jag äter men dom är väldigt ovanliga. Jag kan ha de flera gånger samma dag medan en annan dag har jag inga alls, de kan gå veckor innan jag har några igen och ibland har jag dom flera dagar i rad.

När jag satt på tåget mellan Luxemburg och Paris idag, så bestämde jag mig att ta ett sötsaksförbud. Bara så länge att jag inte måste äta t ex om vi inte hittar något annat att äta än chips då måste jag väl äta men ska försöka att köpa casewnötter och ha med mig i väskan som jag kan äta när jag blir hungrig.
Ska försöka hålla mig bort från godis, chips och sånt så mycket som möjligt. Jag hoppas jag klarar det så jag kan fortsätta när jag kommer att avstå från sötsaker, det skulle vara så skönt att slippa och inte äta sötsaker i stället för att äta något vettigt till mellanmål.

Jag förstår inte hur jag tänker när jag äter t ex kakor till mellanmål i stället för att äta t ex keso med avokado och ägg men det kan ha något med att göra med mitt sockerberoende som jag har.

Jag är nyfiken på om jag har gått ner i vikt eller ej när jag kommer hem. När vi var i Düsseldorf så hade vi en våg på hotellrummet som jag tänkte väga mig på men på morgonen så glömde jag helt bort det.

Men jag får vänta 25 dagar innan jag får veta om de nu inte kommer finnas en våg på någon av hotellen som vi har kvar att bo på men de är jag nästan säker att de inte gör men jag vill helst väga mig på min egen våg hemma också.

Oj vilket långt inlägg! Hoppas ni orkat läsa allt :) KRAM

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards