- The Life Of Emmha -

Alla inlägg under december 2012

Av Emmha - 27 december 2012 20:50

Jag har inte skrivit på några dagar men de beror på att de inte har hänt så mycket som har varit någon idé att skriva... nu har vi iaf bytt stad och är i Sousse. Vi kom hit igår och har inte gjort så mycket mer än att kollat in staden men de finns inte så mycket att gör hör så vi var mest kollat runt om vid hotelle. Vi bor på ett charterhotell så de finns väldigt mycket affärer här som man kan titta på. Tyvärr är poolen för kall att bada i och vattnet också annars hade man kunnat badat... Från Tunis åkte vi tåg, de var väl inte lika bra som tågen hemma men de var bättre än i Albanien ;) om några dagar när vi ska lämna Sousse ska vi antagligen åka tåg igen men då ska vi till en stad som heter Monastir som också är en turstort. Jag skriver nog inte förrän dess skulle jag gissa men om jag kommer på något så skriver jag tidigare ;)

KRAM

Av Emmha - 24 december 2012 22:27

Kan börja med och säga god jul till er mina läsare ;) Idag har vi varit lite ute i Tunis och sen så har vi åkt till Karthago och tittat lite men även badat fötterna i havet, de var lite kallt. Imorgon ska vi kolla in gamla staden här i Tunis och sen vet jag inte så mkt mer vi ska göra men något ska vi göra eftersom imorgon är vi i tunis en sista dagen för på annandagen åker vi vidare till nästa stad som är Sousse


Vet inte vad jag ska skriva mer just nu...


KRAM

Av Emmha - 23 december 2012 19:40

Efter en rikigt konstig natt  med att vi vaknade vid halv fyra av att K spydde på golvet och sen dess har vi varit vakna så är vi nu framme i Tunis i Tunisien, här var de cirka 18 grader varmt när vi kom hit vilket var skönt :) men lite ovanligt att komma ut i en sådan värme... Idag blir de en tidig sänggång efter nattens spyande.. När vi hade landat så väntade vi först på min väska skulle komma efter de så gick vi och letade reda på en buss som vi skulle åka in till stan men de kom ingen buss så vi gav upp efter cirka 45 min och tog en taxi hela vägen fram till hotellet. ja Jag kan inte berätta så mycket mer om Tunis just nu eftersom jag inte har sett så mycket än men imorgon så kommer jag se mer då får ni läsa mer ;) Jag kan lägga in lite bilder av de jag sett idag (klicka på bilderna för att få dom stora) ;)


     



Bild 1 Teatern i Tunis

Bild 2 Tunis

Bild 3; Vårt hotellrum och lite av Tunis


KRAM


Av Emmha - 22 december 2012 22:57

Tänkte att jag skulle skriva lite nu när vi är ute och reser :) just nu är vi på hotellet i Frankfurt. Planet hit var 1 timme sent på grund av något fel på något i Sthlm men nu är vi i Frankfurt iaf. Imorgon åker vi vidare till Tunisien :) hör av mig mer imorgon , nu ska jag ta och sova tror jag
KRAM

Av Emmha - 19 december 2012 12:29

Jag ska skriver inte så mycket just nu men det beror på att det är jul snart och jag håller på tvätta, städa och sånt för på lördag åker vi på en liten semester till Tunisien kommer hem igen den 4 januari igen . Det ska bli så skönt att slippa med allt vad jul heter och bara ha semester med min lilla familj. Idag jobbar jag på ett nytt dagis, de är spännande och se hur olika dagis är i kommunen. Från och med den 7 januari så jobbar jag heltid som vikarie det ska bli kul :)) nä snart är min rast slut då blir de jobb i några timmar till innan de blir att åka hem :)

Kram

Av Emmha - 12 december 2012 20:26

Nu så är det lite julfint även här på bloggen. ;)

Av Emmha - 11 december 2012 17:12

Testet gick bra :) det stod att de skulle ta 2 timmar och 25 min men inte mitt de tog 40 min och sen var jag klart.. Imorgon får jag veta vilken nivå jag ligger på i svenska. Imorgon ska jag även göra ett engelska test de är jag mer nervös för men hoppas de går bra :) kram

Av Emmha - 11 december 2012 08:22

Då sitter man på bussen påväg vägledningscentrum för att göra svenska test, ska se vilken nivå jag ligger på.. Jag gillar inte tester eller prov dom gör mig nervös och jag hoppas att den inte gör mig så nervös att jag glömmer bort vad jag ska skriva.. Eller jag vet inte riktigt vad jag ska göra vet bara att jag ska göra testerna ja ja de går väl som de går helt enkelt .. Hör av mig senare idag!
Kram

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards