- The Life Of Emmha -

Alla inlägg under januari 2012

Av Emmha - 31 januari 2012 13:39

Den oron jag har inför min operation är att de inte blir någon på grund av min rygg som idag gör jätteont men hoppas att ryggen blir bra tills på söndag annars blir jag arg och besviken! Men ska fortsätta med mina stretchövingar så hoppas jag på att jag kan gå normalt snart och får min operation på måndag! Så nu håller vi tummar och tår att jag blir av med min ischias snart! Hoppas att allt är med er mina läsare:)KRAM

Av Emmha - 30 januari 2012 19:35

Jag kan inte väga och mäta mig idag pga ryggskott jag fick imorse så jag gör detta när min rygg är bättre därför blir de nog ingen bloggning mer idag heller se när jag bloggar nästa gång...


är iaf inskriven på avd 15 nu och ska dit på söndag igen...

Av Emmha - 29 januari 2012 21:21

Frukost; Hallonsoppa o vatten

Mellanmål; chokladpudding o vatten

Lunch; sparrisoppa m morot  och vatten

Mellanmål; hallonsoppa o vatten

Middag;  chokladpudding och vatten

Kvällsmål; -

Motion; 15 min motioncykel

Vattenmängd; 3 liter

Kommentar; Dagen har gått bra och klarade alla mål idag.  och fick lite motion också:) men mer ska det bli de dagarna som är kvar.. ;) sparrisen gick bättre att äta denna gång när jag la i morötter i soppan..

imorrn är det dags för vägning o mättning igen nästa vecka blir de på söndag jag kommer väga mig eftersom nästa måndag så ligger jag på lasarettet och kan inte göra det eftersom jag opereras då;) men de tar vi då...

KRAM

Av Emmha - 29 januari 2012 18:49

Kände att jag inte alls hade någon lust att dricka soppor och gå ner i vikt och så satte jag mig och tittade på Biggest loser på dator och vips så blev jag peppad till tusen! Nu ska jag köra som tusan för att klara mitt mål på 10 kg till den 5 feb!  


Av Emmha - 29 januari 2012 14:08

Idag är det 7 dagar kvar till inskrivningen och 8 dagar kvar till operationen. Tankarna snurrar och nervoseteten börjar öka allt mer man börja känna att dagarna börja närma sig. Imorgon ska jag på förundersökning  se hur den går är lite nervös inför den också...


De tankar som jag har är;

  • hur kommer jag må efter operationen när jag vaknar
  • När kommer jag hem igen
  • hur länge kommer jag vara sjukskriven 
  • vad kommer jag kunna äta
  • hur kommer de kännas när jag blir sövd
Jag vet att jag inte kanske borde ha sådana tankar just nu men jag kan inte sluta tänka jag försöker låta bli men de är inte så lätt... Kan kanske bero på att jag aldrig har blivit sövd elller blivit opererad förut. Men jag kommer säkert ställa alla de här tankarna o funderingarna till dom som jag träffar imorgon på förundersökningen.
Nu ska jag gå och fortsätta och städa/plocka och möblera om i huset så de är klart om en vecka då jag åker till lasarettet.
Av Emmha - 28 januari 2012 19:47

Frukost; jordgubbsoppa och vatten

Mellanmål; jordgubbsoppa, te o vatten

Lunch; chokladpudding och vatten

Mellanmål; hallonsoppa o vatten

Middag;  chokladsoppa o vatten

Kvällsmål; -

Motion; 

Vattenmängd; 3 liter

Kommentar; Dagen har gått bra och klarade alla mål idag...

KRAM

Av Emmha - 27 januari 2012 23:45

Frukost; jordgubbsoppa och vatten

Mellanmål; jordgubbsoppa o vatten

Lunch; chokladpudding och vatten

Mellanmål; chokladsoppa o vatten

Middag; - 

Kvällsmål; -

Motion; 

Vattenmängd; 2 liter

Kommentar; Dagen har gått bra förutom att den 5:te påsen sket sig idag också...

KRAM

Av Emmha - 26 januari 2012 22:36

Frukost; jordgubbsoppa och vatten

Mellanmål; chokladsoppa o vatten

Lunch; chokladpudding och vatten

Mellanmål; jordgubbsoppa o vatten

Middag;  

Kvällsmål; -

Motion; 

Vattenmängd; 3 liter

Kommentar; Dagen har gått bra har inte haft några problem bara att de är tråkigt att äta soppor. men jag ska kämpa på de är inte så många dagar kvar... men han inte äta alla soppor idag heller...

KRAM

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards