- The Life Of Emmha -

Alla inlägg under april 2013

Av Emmha - 29 april 2013 23:30

Idag tog jag mig en kort PW på morgonen, de var skönt sen tog jag å åt frukost och åkte till arenan acedemy  och läste lite engelska sen på eftermiddagen åkte vi (arac) till borlänge för att kolla på en konstutställning som hette " det förvirrade jaget" och jag gillade de inte men vi ska ha ett tema om  idientiet i några veckor framåt nu.


Imorgon ska jag ta prover på morgonen inför mitt återbesök på skönvikt på torsdag sen ska jag på ett studiebesök på rusta se om jag får en praktikplats där.


KRAM

Av Emmha - 28 april 2013 13:07



Både igår och idag så har jag tagit en PW (powerwalk) innan frukost och de har varit jätteskönt och frukosten blir underbart god :) ska verkligen försöka mig på att göra detta även på vardagarna för då har jag ju gjort min träning resan på morgonen och sen kan jag göra mer senare på efterdagen/kvällen. :) den bilden som är med många bilder är ifrån idag de. Andra är ifrån igår ...



Av Emmha - 26 april 2013 09:13

Jag har kommit på att äta somjag har blivit tillsagd att äta alltså  max 6 ggr är väldigt stressande så att äta 5 ggr  är mycket bättre att äta för mig och jag känner mig mer motiverad och gladare. Jag ringde nyss till överviktenheten skönvikt och kollade när jag skulle komma på mitt 1-årsbesök som är 2 mån försenat och jag fick en tid på torsdag redan annars hade jag fått vänta till i slutet av maj så de känns bra att jag fick en redan på torsdag :D åh vad jag längtar !!!


Nu ska jag fortsätta att studera en stund innan vi ska köra en utvärdering av veckan!


KRAM

-

Av Emmha - 25 april 2013 10:21

Av några privata andledningar har jag inte skrivit på några dagar men iaf så har jag försökt att börja att äta frukost, lunch middag och ett mål mitt på dagen och ett på kvällen och vikten håller på att röra sig lite neråt tror jag kan även bero av andra saker också men tänkte jag skulle gå ner till att äta frukost, lunch middag och en frukt eller nötter mitt på dagen från och med nästa vecka se om vikten rör på sig mer då annars går jag tillbaka till att äta som jag gjort från början. men vi får se.


Skriver mer i kväll.

KRAM

Av Emmha - 22 april 2013 21:58

Idag började jag på "ArAc" och de är ett EU-projekt för ungdomar mellan 18-24 år som ska hjälpa unga att få upp sin motivation att studera ni kan läsa mer om de här http://www.falun.se/www/falun/aik.nsf/doc/0958A557124A2F24C1257A1D00324FB4 


jag gick där i 3 mån förra året och nu har jag äntligen fått komma tillbaka och de känns riktigt kul och skönt att få studera och ha något att göra varje dag. Skrev mig även ut mig som vikarie kände att jag inte ville de länge av privataskäl.


HIttade en länk på ett av GBP-forumna som jag är medlem i på  facebook. Det handlar om att portionstorleken och mängden mat som GBP-personer äter och inser att jag kanske skulle testa och äta som de står i texten kanske min viktnedgång kommer igång igen då eller vad tror ni? ska jag våga att prova?? 

Här är länken:

http://www.sahlgrenska.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj//kostintaget-normaliseras-efter-gastric-bypass.cid1166770


Vad tycker ni ska man prova?


Idag cyklade jag in till stan till arenan acedemy och även hem och de kändes skönt att få träningen/motionen gjort för dagen kanske inte så mkt som jag ska men jag är fortfarande snorig så orkar fortfarande inte träna som jag vill så vara nöjd med den träning och motion jag kommer mig till att göra helt enkelt ..


Nu ska jag ta och sova så jag orkar upp imorgon!

KRAM

Av Emmha - 21 april 2013 19:18

Har inte skrivit på några dagar som ni kanske har märkt men de beror på att jag tyckte att jag inte skulle tråka ut er med mina tråkiga inlägg om att jag inte har gjort så mkt och jag är fortfarande sjuk ;) 


Så tänkte samla ihop i ett inlägg vad jag har hittat på och tankar jag har i ett detta inlägg ;) 


Fredag

Mådde rent av pyton orkade inte göra något utan bara vilade men orkade ta mig in till stan och handlade fredagsmys som blev räkor så gjorde en räkmacka till mig till Tvn :) sen slog jag även sönder min skärm på min mobil lite, tänk att de tog 2 år och 1 mån att lyckas med de så nu har jag en lite spricka i skärmen och kan Inte använda kameran som är inåt på tfn :( men jag har ju den andra kameran som jag får använda ;) ingen träning blev de inte idag orkade inte helt enkelt.. hm ja de är väl vad jag gjorde i fredags ..


 

Lördag

Kände mig lite bättre men fortfarande förkyld :( attans seg förkylning!  Idag var de toppen väder så i stället för att ta bussen till stan så tog jag mig en cykeltur och de var riktigt skönt för då fick jag ju min träning inräknad där också så de var ju bra, var på stan en stund och sen cyklade jag hem. När jag kom hem så tog jag de lugnt ett tag innan jag tog en till cykeltur genom att åka och slänga glassflaskor, plastburkar och sånt på återvinningcentralen och sen tog jag en längre tur hem så de inte skulle gå så fort hem.  Hm ja vad gjorde jag mer denna dag? Minns Inte hahahahahaha 


 

Söndag

Sov läääääännnnnggggeee eftersom jag och älskling var vakna till typ två halv tre och de var skönt att sova ut lite... Idag testade jag att göra bananpankaka i tipset jag har fått av en vän på Facebook skulle de bara vara ägg och banan men de tyckte jag lät äckligt så jag la i lite vetemjöl, mjölk och pyttepytte lite olivolja i och de blev riktigt gott faktiskt pannkakan serverade jag med kesella vanilj och varma hallon , detta ska jag göra fler gånger ;) tror de får bli en till kvällsmat idag...


N och jag var ute på en lite cykeltur idag också eftersom de även idag har varit så fint väder :) tror de får bli en cykeltur till "ArAc” imorgon ifall de inte ösregnar och just de imorgon får ni veta vad de betyder också ju :P nu i kväll har jag plockat fram extra sängen, dammsugit huset och plockat lite  för imorgon kommer min mamma hit och ska vara hos mig i några dagar.


Jag har även tänkt om när de gäller mitt "schema" har insett att de kanske inte är så bra idé eller bra är den men de kan vara ett senare projekt för nu känner jag att jag har koll på vad jag äter och när jag träna/motionerar så nu behövs de inte något schema. Tänkte även att jag skulle försöka föra matdagbok igen för att verkligen ha koll på vad jag äter och hur mycket. kanske skulle jag lägga in dom här så ni också får se ;) 


Nu ska jag se på Mentalisten sen inför eurovision sen blir de sängen och längta tills imorgon!



Hörs imorgon!

KRAM

Av Emmha - 18 april 2013 20:33

Denna veckan när jag har varit sjuk så har jag insett att jag börjar gå tillbaka till mitt gamla liv, de jag hade innan operationen och de vill jag inte  och jag insett att jag måste planera allt jag ska äta och träna men även när jag ska göra de annars så kommer jag gå tillbaka till mitt liv jag hade innan, där jag äter lite när jag känner för och tänker inte alls på vad jag äter oftast blir de godis. Så jag tänkte att jag skulle göra ett schema när jag ska äta och träna så jag vet vad som händer under dagen, tror de kommer gå  hur bra som helst för då minskar risken att jag börjar med mitt sockermissbruk igen.


Tack och lov så har jag inte börjar dricka läsk utan dricker bara vatten och motionen har jag försökt att utföra iaf men kanske inte så mycket som jag men denna vecka är jag ju också sjuk så de kan ju vara en anledning också varför jag inte tränat som jag ska...


På måndag så kommer mitt liv se lite annorlunda ut för då kommer jag ha saker och göra varje dag :) men vad som händer kommer jag berätta för er på måndag    Men detta kommer att jag kommer kunna äta min mål som jag ska och inte hoppa över som jag kan få göra när jag jobbar då kan alltså min mattider bli väldigt konstigt kan visa hur jag menar här nedan,


En Jobbdag för mig;            En vanlig dag för mig;       

Frukost                         Frukost

Lunch                          Lunch

Mellanmål                      Mellanmål

Mellanmål                      Middag

Middag                         Mellanmål

Kvällsmat/kvällsmål             Kvällsmål/kvällsmat


Ni ser de är skillnad så från och med måndag kan jag äta  enligt " en vanlig dag för mig" de dagar jag inte jobbar.  


Tänkte gå tillbaka till mitt schema som jag har pratat om lite tidigare i detta inlägg, tänkte visa hur det kan se ut...


 måndag
06:00-06:45Frukost
06:53-07:10Buss till Stan
07:11-07:25Promenad till friskis
07:30-08:30Träning på friskis
08:35-08:45Mellanmål och duscha
08:50-09:00Promenad till ”ArAc”
11:00-11.15Lunch
11:30-13:00Lunchpromenad
13:00-14:00”ArAc”
13:00-13:30Mellanmål
14:00-14:16Buss hem
16:00-16:30Middag
18:30-19:00Kvällsmål/Kvällsmat

Nu är detta ett exempel på hur en dag skulle kunna se ut... Lägger in den riktiga på söndag ;)


Hoppas att detta kommer bli bra när jag börjar med de :)


Slut om detta!


Idag har jag varit ute på en lite promenad och sen varit till arbetsförmedlingen för att skriva på ett papper och sen så har jag gjort lite saker här hemma och nu kom min älskling hem ÄNTLIGEN! Idag mår jag lite bättre hoppas jag mår ännu bättre imorgon ! :)



Detta blev ett långt inlägg men de kanske behövs efter mina tråkiga inlägg när jag varit som mest sjuk ;)

Nu ska jag sluta tjata om saker och ting utan jag säger Hejdå vi hörs imorgon!


KRAM


Av Emmha - 17 april 2013 21:42

Mår inte bra idag heller snarare sämre, denna förkylning var jobbig. Blev så trött på mig själv så idag tog jag mig en promenad som blev 25 min lång och 2 km lång , de var väligt jobbigt när orken inte finns, hoppas att förkylningen försvinner snart för jag vill träna och så igen snart.. ja har väl inte så mkt mer att skriva idag


KRAM

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards