- The Life Of Emmha -

Alla inlägg under september 2013

Av Emmha - 30 september 2013 20:32

Ingredienser

  • 3 st tomater
  • 140 gram tärnad bacon
  • 6 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 5 st ägg
  • 200 gram Arla Köket®  färskost naturell (kan bytas ut mot kesella)
  • 200 gram fetaost

Gör så här:

Sätt ugnen på 200°. hacka  tomaterna i små tärningar.  Blanda mjöl, och bakpulver. Vispa ihop ägg och färskosten. Låt fetaosten rinna av. Rör ner mjölblandningen, tomater och bacon med färskosten och äggen. Klicka smeten i en smord muffinsplåt för 24 muffins eller i stora pappersformar. Grädda i mitten av ugnen 20 – 25 min.


Perfekt till både lunch men även middag eller varför inte ett mellanmål men ska du äta detta till middag eller lunch bör du har något mer till typ avokado ;)


Hoppas de smakar!

 

Av Emmha - 26 september 2013 14:39


 

På instagram heter jag : Emmhhhaaa om ni följa mig där ;)

Av Emmha - 25 september 2013 11:28

Världens bästa band Me The Tiger har idag släppt sin nya låt och en musikvideo till och jag tycker ni ska lyssna på denna fantastiska låt och se den fantastiska musikvideon här nedan  också :D 

Av Emmha - 7 september 2013 11:38

Som jag skrev igår så lånade jag en bok vid namnet "sockerbomben i din hjärna" för att bli av med mitt sockerberoende men efter att ha läst 3-5 sidor så insåg jag att jag inte alls var beroende av socker utan att jag har dålig självkontroll och behöver träna upp de så är väl jag ska försöka göra på något sätt! Det känns skönt att veta att jag inte lider av sockerberoende som jag trott sen jag var 16 att jag gjort ( kanske gjort de då men inte längre för jag har klarat av vänja mig utan att sluta med socker helt) . 

 

NU ska jag försöka få upp min självkontroll så jag stå emot min impluser och klara av att äta allt för mycket socker!

 

Någon som har förslag hur man får bättre självkontroll så kan ni lämna en kommentar :)

 

KRAM

Av Emmha - 6 september 2013 19:39

I onsdags var på info om gymmet och trodde jag skulle få ett program men det blev inte som  trodde, jag ock inget program som jag ska gå efter utan köra konditon tills jag verkligen tröttnar på de och sen börja med styrka och ska jag boka ett nytt möte med honom. Det känns faktiskt bra att få köra en sak i taget och köra de tills jag tröttnar men visst kan de bli tråkigt men de finns mkt i kondition som man kan göra.


I skolan är de mycket just nu fast de är tredje veckan men de kul att skolan har börjat och jag trivs väldigt bra i skolan   


Idag när jag var på bibloteket så lånade jag en bok som er heter "sockerbomben i din hjärna" jag ska ta och läsa den och hoppas att jag blir av med mitt sockerberoende föralltid!! 


Nu ska jag vänta på att Malin ska komma hit efter att hon har sett på skräckfilm med en annan kompis medan jag väntar så ser jag på fångarna på fortet med älskling   

Vi hörs när vi hörs! ;)


KRAM

Av Emmha - 3 september 2013 22:16

Det blev inte så jag hade tänkt mig i måndags när jag skulle till Må Bättre för att få gyminfo då jag hade ont i halsen, febrig å lite snorig så jag har bokat om det till imorgon onsdag så får vi se hur jag mår imorgon hoppas jag klarar gå dit så jag kan vet vad jag ska träna på gymmet sen och efter de ska här göras ett schema! Nu håller vi tummarna att jag kan gå till Må bättre imorgon kväll.



Skolan går bra och  igår började vi på riktigt efter att haft 2 veckor där vi har lärt känna varandra och haft de rätt så slappt men nu så har vi börjat med att ha lektioner på riktigt och de känns riktigt skönt!



Nu ska jag ta och sova så jag orkar gå upp imorgon när klockan ringer!


KRAM


Av Emmha - 1 september 2013 22:17

Imorgon kväll är det äntligen dags för mig att börja på gymmet igen :D jag har längtat hela helgen tills att få komma till gymmet, imorgon blir de en instruktion med alla maskiner och visa vad jag ska träna för något. Efter det ska jag göra upp ett schema vilka dagar som jag ska träna på och ha vilodagar på. Det känns som det kommer bli awesome detta :D



Nu ska jag se klart på Wallander sen ska jag sova!

KRAM

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards