- The Life Of Emmha -

Alla inlägg under augusti 2013

Av Emmha - 30 augusti 2013 22:08

Det var ett tag sen jag skrev något vettigt men det beror på att jag har börjat skolan och haft väldigt mycket att göra. Men jag kan tala om för er att jag skaffade ett gymkort häromdagen så nu har jag jag ett gymkort 1 år kvar ;D


KRAM

Av Emmha - 30 augusti 2013 22:05

#spotify



Lyssna på världens bästa band du också! :D

Av Emmha - 18 augusti 2013 10:25

Mitt projekt att säga hejdå till latmasken blev inte riktigt som de var tänkt eftersom N fick åka till lassrettet med magsmärtor som visade sig vara en svår blindtarmsinflammation så vändes hela min vardag och mitt projekt upp och ner eftersom jag måste göra de mesta här hemma och sen kom K hit så då var jag tvungen att ta ett extra stort ansvar över henne och hennes kompis medan N var på sjukhuset och lite efter att han kom hem också så det har inte hunnits med att tänka på att träna riktigt men ska försöka börja träna från och med imorgon de kommer bli en tuffvecka tror jag eftersom jag imorgon börjar skolan men jag ska klara det!


Nu ska jag ta de lugnt en stund innan jag ska fortsätta rensa gaderober! 


KRAM

...

Av Emmha - 12 augusti 2013 13:48

Ja idag så skulle ju jag säga hejdå latmasken men den är visst kvar än :/ men jag tror jag vet varför, de är för att jag har bephanbrist (eller hur de nu stavas iaf menar jag B12) som ni redan vet så väntar jag på att få sprutan så helt enkelt leva med latmasken ett tag till men jag ska verkligen försöka göra lite nytta hemma iaf de har jag inte gjort på flera dagar eller jag hat gjort väldigt lite men jag måste städa köket och vika tvätt ska iaf försöka träna en liten liten stund på Wii:et idag tänkte jag men först ska jag göra de jag måste göra hemma!
Kram

Av Emmha - 11 augusti 2013 13:42

Jag försöker få mig själv att vilja gå till gymmet och verkligen älska att vara där, för jag behöver verkligen gå dit och träna men det går inte så bra att övertyga mig själv att de är kul att gå dit, eftersom jag insett att jag inte är någon människa som tycker gym är något för mig så är det svårt men jag börjar bli trött på att gå på PW, promenader och cykla. På gymmet finns det två saker jag gillar och de är roddmaskinen och crosstrainen (stavas de så tro... Ni fattar va jag menar hoppas jag). Men gå dit för att bara köra dom två sakerna känns pinsamt och konstigt men det kanske kan vara en början till att verkligen gilla att gå på gymmet. Jag kanske skulle ta en vecka och testa å bara köra de två maskinerna och sen testa på något annat och se om jag gillar det. Eller vad tycker ni?

Jag har även tänkt att prova att simma men då finns de en sak son stoppar mig och det är att jag är rädd för djupt vatten p ga en grej som hände när jag var liten så det kan vi glömma. Det finns ju en sak som jag skulle kunna göra och det är ju träna på mitt Nintendo Wii, det tycker jag ju är kul och det kan jag ju göra när jag precis känner för det :)

Tror jag kommer göra såhär;
Två ggr i veckan köra crossen och roddmaskinen i 30-60 min på friskis & svettis
Tre ggr i veckan träna på mitt Wii antingen med biggest loser eller Wii fit men helt båda två i cirka 30 min
Vilodagar: lördag och söndag

Med start imorgon måndag för då har jag en vecka på mig att vänja mig vid träning för nästa vecka börjar jag skolan imorgon :)


Tycker ni det ser bra ut? Nu måste jag verkligen komma igång med träningen efter att vara slapp under sommarlovet/semestern. Maten ska jag också bli bättre på men det kommer nog efter hand när jag kommit igång med träningen. Jag har lättare tänka på vad jag äter än med träning.

Jag hoppas jag klarat detta nu, för jag vill klara mina sista 33 kilon så jag kan räknas som normalviktig för jag är trött på att räknas in som att jag har fetma :(. Visst kan de vara mitt eget fel men ibland är det svårt men jag har börjat att lyssna på min kropp och det gör att jag blir mer nöjd med mig själv och inte är stressad även att min vikt inte går ner så fort som jag ibland önskar att den gjorde men samtidigt känns de skönt att de går sakta för då hinner både huden och huvudet med. Det känns bra att kommit till en lösning med min träning genom att skriva detta inlägg. Hoppas att ni har orkat med att läsa detta (kanske lite flummiga) inlägg. Vill ni se hur det kommer gå för mig så kommer jag lägga ut bilder på min instagram så ni får gärna följa mig där och ni hittar mig genom att söka på namnet

@emmhhhaaa

Annars kommer jag skriva här men kanske inte så mycket som jag skulle vilja men ibland så dyker det upp inlägg här ska ni se ;)
Nu ska jag ta och avsluta detta långa inlägg och vila eftersom mitt klantass har glömt att beställa tid för ny B12-spruta så då får jag vila och ta de lugnt eftersom jag blir trött av allt jag gör men beställde en tid i fredags så hoppas jag får en tid snart för de är jobbigt att vara såhär orkeslös 24h :/ nä nu orkar jag inte skriva mer!

Kom ihåg att kommentera innan ni lämna denna blogg ! ;)
Kram på er! fet textfet textfet textkursiv textkursiv text

Av Emmha - 8 augusti 2013 16:45

NU har vi äntligen hämtat katterna :D visst är de söta? :) eller vi hämtade dom igår men men :P  

Av Emmha - 7 augusti 2013 09:26

Jag har inte skrivit på ett tag men de beror på att jag inte haft tid att skriva något och sen så har det inte hänt något spec. Heller. Igår var vi på katthemmet i Borlänge och kollade på två katter och de var verkligen söta och underbara, vi bestämde oss att ta dom så vi ska hämta dom i eftermiddag :D sen så ska jag göra en annan sak idag men de får ni kanske veta senare idag ;)

Välj Språk/ Select Language

Välkommen! Welcome!

Presentation


24-årig tjej som lever i ett hus tillsammans med sin sambo och
bloggar om;
- Sin vardag
- Sitt liv efter en Gastric bypass -operation som hon gjorde 6/2-2012
- Träning/motion
- Mat
- Bakning
- Recept
.. och mycket mera.

Instagram

Instagram

GBP-bloggar

Frågeruta

41 besvarade frågor

Kategorier

Skillnaden då och nu

   

Delmål

20 kg - har inte kommit på något än..  KLARADE DET DEN 12/4 2012

 

30 kg Köpa en klocka att ha på armen KLARADE DET DEN 9/8 2012

  

 

40 kg Fixa ny frisyr

 

50 kg - fixa nya glasögon

 

60 kg - Åka till Ullared

 

70 kg - åka på kryssning eller åka utomlands och fira

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards